čtvrtek

NÁCHOD 1 (Královéhradecký kraj)

























































































22 komentářů:

  1. nádherné srovnání.Vynikající práce .Bedřich

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, souhlasím s panem Bedřichem. Je to výborné!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi to líbilo. Vynikající, muselo to stát spoustu práce a času.

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda, že tam nemáte školu na Karláku, případně otevřený potok středem Karláku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám jenom to, co mi přišlo do rukou. V.V.

      Vymazat
    2. Existuje kniha L. Baštecká: Náchod, z edice Zmizelé Čechy, tam je hodně fotek, jen moje máma u některých komentářů nesouhlasí.

      Vymazat
    3. Můj blog "Přehled srovnávacích fotek" je jakýmsi skladištěm, vytvořených hlavně pro přehled, kde jsem vůbec co učinil. Původně jsem ani nechtěl, aby byl veřejně přístupný, nějak jsem to zvoral. Teď to rušit nebudu, dost lidí si stránky prohlíží. Ale jak uvádím na začátku blogu, kdo chce srovnávačky i s textem, musí přejít na blog "Vencovy pindy". Tam je uvedeno, že jsem většinu starých fotek okopíroval právě ve Vámi zmíněné publikaci Zmizelé Čechy. Mimochodem článek Město Náchod je vůbec nejnavštěvovanějším celého blogu. Protože se snažím novou srovnávací fotku pořídit co nejblíž dávnému fotografovi, jen malé procento jde porovnat podle mých představ. Jinak v Náchodě jsem byl párkrát v životě, město se mi líbí, ale pokud bych ho chtěl poznat, musel bych v něm nějaký čas žít. A já jsem tulák, který je jednou tady, podruhé jinde. Myslím, že skutečně podrobnou solidní práci může odvést jen člověk z města. V.V.

      Vymazat
    4. Ale v té knize právě to Karlovo náměstí i se stromy u potoka je.

      Vymazat
    5. To je moc hezký, ale co tam budu porovnávat, když z původního nezůstal kámen na kameni?

      Vymazat
    6. To náměstí zůstalo. A ty chalupy na jiných fotkách taky nezůstalo kámen na kameni. Ale nakonec je to jedno, že jo.

      Vymazat
  5. Nádherné, hned se mě to všechno vybavilo. Jste fakt dobrý, muselo to dát hodně práce. Moc Vám fandím.
    Ten hnidopich, ať si jde Karlák vyfotit sám.Pro pana Víška, když není náchoďák, tak to nemůže být snadné a to se týká i jiných měst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karlák by měl vyfotit někdo, kdo v Náchodě žije. A ne někdo, tedy já, kdo vzpomíná na vyprávění rodičů, kteří na Karláku prožili dětství. Ale je to fuk, při povrchním porovnávání fotek se duše města stejně nedoberete. V Náchodě ani jinde. Prostě jen vyplnění prázdného času.

      Vymazat
    2. Nikdy bych si netroufl dobrat se duše města, ani ve svém bydlišti, to je trochu fráze, ač dobře znějící. Prostě jezdím, poznávám, fotím. Nemám žádné ambice. Dobře vím, že se do dějin nezapíšu. Někdo kouká na fotbal, jiný na seriály, pracuje na zahrádce, chová včely, někdo si zase myslí, že na něj svět čeká. A že všechny moje toulky zveřejňuju na internetu? Prostě mě to baví, nikomu s touto činností neubližuju, leccos při svých cestách poznám, což zmizí, až zmizím ze světa já. Jestli tohle považujete za vyplňování prázdného času, budiž. Musím se trochu usmát, rád bych slyšel, jak prázdný čas vyplňujete Vy, či snad Váš čas není prázdný, když máte čas prohlížet brouzdat po internetu. Jenom taková drobnost, já svoje koláže podepisuju, na rozdíl od Vás.

      Vymazat
    3. Z nabídky profilu jsem vybrala to, čemu jsem porozuměla, Jinak píšu ve svém volném čase i na net odborné články.

      Vymazat
  6. Jste opravdu dobrý! Cením si Vaší trpělivosti a piplačky ,kterou jste s tím měl.Je to moc pěkné a ráda jsem si prohlédla pár měst a zavzpomínala. Jo, to se to někomu kritizuje bez práce !

    OdpovědětVymazat
  7. Před 40 lety jsem v Náchodě studovala SPŠ strojnickou a v Hotelu Bránek byly ty nejkrásnější plesy.......to snad už ani není pravda Náchodský zámeček vršku kulatého ...................... jo jo to to utíká človíčkové Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Náchod je město mého dětství, bydleli jsme tam až do mých 15, jako dítě jsem tam prolezla každý kout, chodila jsem na základnu "Fučíkárnu" (teď se jmenuje TGM), prostě paráda. Pak jsem se řízením osudu ocitla v Orlických horách - Dobrušku teda taky znám docela dost a před Prahu jsem nyní v Českém Brodě :-))
    Díky za všechny Vaše fotky, jsou pohlazením na duši a navíc mi docela pomáhají- dělám totiž rodokmen naší rodiny a předky mám v celých Orlických horách, Pardubicích, Poděbradech, zkrátka na docela dost místech, které fotíte :-))
    Díky.

    OdpovědětVymazat
  9. Žiji v Náchodě 75let,jsou to krásné vzpomínky.Nádherně zpracované.Díky.

    OdpovědětVymazat
  10. Renáta Klicperová,Náchod28. ledna 2016 v 6:37

    Žiji v Náchodě 67 let a od malička se pohybuji v oblasti kultury, historie,chodím, koukám, porovnávám... jsou místa spojená s dávno minulými zážitky, Beránek - to je takový můj druhý domov. Pamatuji doby , kdy Náchodské kulturní středisko naplňovalo jeho sál nejrůznějšími akcemi- divadlem, koncerty, plesy, výchovnými akcemi na velmi vysoké úrovni, významní umělci se do Náchoda vždy rádi vraceli a obecenstvo se sjíždělo z širokého okolí. A to nemluvím o prvních tanečních, studentských plesech, šibřinkách, ochotnických představeních i prvních láskách.
    I v současné době je Beránek měkkou kultury, divadelní představení jsou vyprodaná a na plesech a tanečních už si to užívají naši vnuci, nechybí ani kvalitní koncerty a společenské akce nejrůznějšího druhu.
    Co se týká změn ke kterým ve vizáži našeho města došlo musím vyzdvihnout péči současné "radnice" v čele se starostou Janem Birke. Za dobu současné koalice Náchod vzkvétá každým dnem jako nikdy předtím. Kdo jiný to může posoudit lépe než my - náchoďáci - denně procházející, či projíždějící městem po nových komunikacích, parcích....Jistě je ještě spousta věcí k vyřešení, ale to jsou pozůstatky z dob minulých - a je to těžká koule na noze současných radních.
    Náchod býval městem textiláků, gumařů- s novou dobou poněkud ztratil tvář průmyslového města a mile rozkvétá do krásy. Přeji si, aby tomu bylo i nadále a děkuji všem, kdo se o to starají.-:) A děkuji i autorovi fotografií.Je to osvěžení paměti, protože mnohé pamatuji, ale už jsem na to zapomněla. /Výborné materiály lze také najít např. v meteriálech Oldřicha a Karla Šafářových - obrazem i slovy./

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím vespolek. Pěkné pokoukání. Koukám, že jsem už asi na odstřel.. Některé snímky mám v paměti, jak to bylo ve skutečnosti za mých dětských let.

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji. Krásný. Můj tatínek pocházel z Lipí u Náchoda. Je to nádherný kraj. Jako dítě jsem tam jezdila hodně k babičče. Děkuji a vzpomínam.

    OdpovědětVymazat